Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.10.2022, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Mercedes-Benz spolupracuje s několika společnostmi, které vyvíjí nové akumulátory, a jednou z nich je také ProLogium. Tato firma chystá solid-state akumulátory se plně křemíkovou anodou a vysokou energetickou hustotou.
wrah666 (6205) | 30.10.202218:39
Ano, uznácám. Pokud se toto dokáže dostat do výroby ­(a pokud to nemá nějakou skrytou negativní vlastnost­) tak mé námitky vůči neekologičnosti a neudržitelnosti akumulátorů padají. ­(Byť to asi stále bude vyžadovat velké množství elektroniky, takže otroci v Kongu se při těžbě coltanu dál nezastaví­) A snad klesne i ta cena. Nicméně představa, že si v létě nasvítíme a v zimě tím budeme jak svítit, tak topit, tak pohánět veškerou dopravu a průmysl zůstává zcela nereálná.
Odpovědět2  3
asip80 (1175) | 31.10.202214:36
SS trpí obvykle na nižší teploty, ale je to další z mnoha nenaplněných příslibů a jsem zvědav jakou cestu si vyberou, aby s křemíkem dosáhli rozumného počtu cyklů­/cena za 1 kWh
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4987) | 31.10.202219:15
"SS trpí obvykle na nižší teploty­"

Ale no tak. SSB je tak široká oblast kombinace anod, katod a elektrolytů, že tvrdit něco o nějaké citlivosti na nižší teploty, je mimo mísu. To záleží na konkrétní kombinaci všech těch složek, ne na tom, zda je elektrolyt pevný nebo ne. Vždyť to jsou mnohdy baterky, které jedinou věc, kterou mají společnou, jsou lithiové ionty. Jinak se mohou lišit naprosto ve všem a tvrdit, že obvykle trpí na nižší teploty... To je opravdu přílišná generalizace.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.